Υγραεριοκινηση/Lpg


Υγραεριοκινηση – Lpg

lpg

Η μετατροπή του αυτοκινήτου σε αυτοκίνητο διπλού καυσίμου βενζίνη /υγραέριο ή και φυσικό αέριο είναι μια από τις εφαρμογές «αεριοκίνησης».

Υγραέριο – LPG
(Liquefied petroleum gas)
Το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, γνωστό και με τον αντίστοιχο διεθνή όρο LPG,σύντμηση του liquefied petroleum gas, αποτελείται από ελαφρά κλάσματα αργού πετρελαίου (μείγμα προπανίου και βουτανίου), τα οποία είναι αέρια όταν βρίσκονται σε συνήθεις ατμοσφαιρικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας.

Το υγραέριο έχει εφαρμογή για την μετατροπή σε οχήματα διπλού καυσίμου τόσο κινητήρες βενζίνης όσο και κινητήρες πετρελαίου..
Μπορεί λοιπόν η τεχνολογία αυτή να χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητα ή φορτηγά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα, σε μοτοσικλέτες σε υβριδικά και γενικά σε κάθε κινητήρα εσωτερικής καύσης

Τη στιγμή που οι τιμές τής αμόλυβδης έχουν φθάσει σε απαγορευτικά σημεία για την τσέπη των οδηγών, η υγραεριοκίνηση μαζί με την πετρελαιοκίνηση μοιαζουν με όαση. Το υγραέριο αποτελεί μια καλή λύση για πιο οικονομικές μετακινήσεις, όμως η τοποθέτηση απαιτεί την προσοχή μας.

Το σημαντικότερο είναι να επιλέξουμε ένα αξιόπιστο συνεργείο για την ασφαλή μετατροπή τού βενζινοκίνητου αυτοκινήτου μας σε υγραεριοκίνητο.

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για τη μετατροπή

Είναι χαμηλότερο το κόστος για την κατανάλωση υγραερίου;

Το υγραέριο δεν είναι οικονομικότερο σε σχέση με τη βενζίνη. Για την κίνηση ενός αυτοκινήτου με υγραέριο απαιτείται 10% περισσότερη ποσότητα υγραερίου από ό,τι βενζίνης. Είναι όμως πιο φθηνή η τιμή του και γι’ αυτό τον λόγο συμφέρει περισσότερο σε σχέση με τη χρήση βενζίνης.

Πόσο είναι το όφελος για την τσέπη του οδηγού;

Tο όφελος για τον ιδιοκτήτη Ι.Χ. που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υγραέριο, συγκριτικά με τη βενζίνη, αγγίζει το 40%-50%. Για παράδειγμα, αν ένα μοντέλο χρειάζεται 8 λίτρα αμόλυβδης/100 χλμ. με κόστος 1,80 ευρώ/λίτρο, στα 100 χλμ. απαιτεί 14,4 ευρώ. Το ίδιο μοντέλο, κάνοντας χρήση υγραερίου απαιτεί 9 λτ./100 χλμ., αλλά με κόστος 0,90 ευρώ/λίτρο το συνολικό κόστος είναι 8,1 ευρώ. Σε ετήσια βάση, όταν ένας οδηγός ξοδεύει για βενζίνη 2.100 ευρώ υπολογίζεται ότι με το υγραέριο θα θέλει περίπου 1.200 ευρώ (διαφορά 900 ευρώ).

Πόσο κοστίζει η μετατροπή;

Το κόστος ποικίλλει. Σε γενικές γραμμές, κυμαίνεται από 700 έως και 2.000 ευρώ. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι η τιμή εξαρτάται από την παλαιότητα του κινητήρα, τον τύπο του (αριθμός κυλίνδρων, τεχνολογία μοτέρ) και τον κυβισμό του.

Πόσο χρόνο χρειάζεται η μετατροπή; Απαιτείται αναμονή;

Ο χρόνος για τη μετατροπή είναι περίπου 2 ημέρες (10 ημέρες θα διαρκέσουν οι διαδικασίες για την έκδοση νέας άδειας).

Κάθε πότε περνάει ΚΤΕΟ ένα υγραεριοκίνητο;

Τα υγραεριοκίνητα περνούν από έλεγχο όπως τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, βενζίνης κ.ά. Η διαφορά είναι ότι όταν πηγαίνετε για έλεγχο σε ΚΤΕΟ πρέπει να προσκομίζεται μια υπεύθυνη δήλωση, με την οποία πιστοποιείται ο έλεγχος της εγκατάστασης του συστήματος υγραερίου και να διαπιστώνεται η άριστη κατάσταση. Η υπεύθυνη δήλωση πρέπει να έχει ημερομηνία έως και 7 ημερών ώστε να γίνει δεκτή από το ΚΤΕΟ.

Τι συμβαίνει με τις εγγυήσεις;

Η εγγύηση ισχύει εφόσον πρόκειται για εργοστασιακό μοντέλο υγραερίου. Αν η μετατροπή έχει γίνει σε  συνεργείο, εξαιρούνται από την εγγύηση του εργοστασίου ορισμένα μέρη του κινητήρα τα οποία έχουν άμεση συνάφεια με την καύση (π.χ. ελατήρια, έδρανα βαλβίδων κ.λπ.). Ο αριθμός των συγκεκριμένων εξαρτημάτων διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία, ανάλογα και με τις προδιαγραφές των μοντέλων τους.

Τι συντήρηση χρειάζεται το σύστημα υγραεριοκίνησης;

Το σύστημα υγραεριοκίνησης απαιτεί ελάχιστη συντήρηση: αλλαγή δύο φίλτρων κάθε 20.000 χλμ.

Είναι επικίνδυνο;

Οχι. Τοποθετείται σε ασφαλή φιάλη, ενώ σε περίπτωση διαρροής υπάρχει βαλβίδα ασφαλείας που διακόπτει την παροχή υγραερίου στον κινητήρα. Η πλήρωση της δεξαμενής δεν πρέπει να ξεπερνά το 80% ώστε να μένει κενός χώρος σε περίπτωση αύξησης της θερμοκρασίας. Η χωρητικότητα της φιάλης εξαρτάται από το μέγεθος της δεξαμενής που θα τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο (από 45 έως 100 λίτρα).

Είναι οικολογικό το υγραέριο σε σχέση με τη βενζίνη;

Στα υγραεριοκίνητα μοντέλα παρουσιάζεται μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και 15% και πλήρης εξάλειψη των μικροσωματιδίων που περιέχονται στα καυσαέρια της βενζίνης.

Κατά τη χρήση πώς γίνεται η αλλαγή από βενζίνη σε υγραέριο και αντίστροφα;

Ο οδηγός μπορεί να εναλλάσσει το καύσιμο μέσω ενός μπουτόν στο ταμπλό. Αν τελειώσει το υγραέριο, το σύστημα εναλλάσσει αυτόματα την παροχή καυσίμου σε βενζίνη χωρίς να χρειαστεί παρέμβαση του οδηγού. Κατόπιν της τοποθέτησης του συστήματος υγραερίου, το αυτοκίνητο κινείται είτε με βενζίνη είτε με υγραέριο. Ετσι, διπλασιάζεται η αυτονομία του (αφού διαθέτει και τις φιάλες υγραερίου και το ρεζερβουάρ βενζίνης).

stagLovato Logo

www.racedata.gr